Köpvillkor

Beställningar
När du beställer av oss så måste du vara över 18år eller ha målsmans godkännande. Bilder kan ibland vara exempelbilder och inte ha rätt proportioner även andra mindre skillnader kan förekomma på bilder och verkligheten då vissa leverantörer kan göra små förändringar vid tillverkning. Beställning som görs i en annans namn utan dennes medgivande kommer att polisanmälas.

Frågor skickas till info@nbmhydraulic.com


Priser
Alla priser inkluderar svensk mervärdesskatt (25 %).
Vi ansvarar ej för eventuella skrivfel på priser eller produktinformation.


Leveransvillkor och leveranssätt
Lagerförda varor behandlas samma dag eller senast två dagar efter (undantag vi semesterstängd butik vecka 30-31) och skickas med Postnord eller Schenker. Detta tar normalt 1-7 dagar. Vissa varor byggs vid beställning och kommer således ha längre leveranstid än lagerförda varor.


Transportskada
Kontrollera direkt vid mottagandet av leveransen att inga varor saknas eller är skadade. Skulle detta vara fallet, gör en anmälan via mejl (Info@nbmhydraulic.com ), senast en vecka efter att du hämtat ut paketet. Skador som har uppkommit under transport anmäls direkt till det ombud som har lämnat ut varorna.

Felleveranser
Vi vill att du meddelar oss så fort som möjligt ifall vi av misstag har levererat fel vara eller fel antal varor, så att vi kan rätta till felet. Detta sker enklast genom att  mejla på Info@nbmhydraulic.com

Avboka order
Om paketet inte redan är skickat och du inte har beställt custom-delar så går det bra att avboka order. Efter att en order är placerad så ligger det på köparens ansvar att komma i kontakt med avsändaren (NBM Hydraulic) och avbryta order innan den skickats. Om avsändaren skickar order innan beställaren kommer i kontakt med avsändaren så ligger ansvaret på mottagaren. Då får denna åberopa sin ångerrätt.

Outlösta paket
Om du inte löser ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig frakt för tur och retur samt en administrativ avgift på 99kr

 

Reklamationer
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen tre (3) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället. Glöm inte att spara kvittot. Kvittot erfordras för reparation eller annan åtgärd.

Garantier
Vi tillämpar 12 månaders garanti på våra produkter. På tävling och trimprodukter så gäller ingen garanti. För eventuella skador som uppkommer vid användandet eller montering av våra produkter ansvaras ej. Spara alltid kvittot eftersom dessa alltid måste visas upp för att garantin ska gälla. 

 

Ångerrätt / Retur
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen, vilken trädde i kraft 2000-06-01, rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar, dock lägst 7 arbetsdagar, från mottagandet. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen fyller du i av oss begärda uppgifter i därför avsett formulär (returbegäran) som vi skickar till dig efter du har kontaktat oss. Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst. Varan skall återsändas emballerad samt ej begagnad. I fall varor man beställt ej kan nyttjas på därför avsett vis, exempelvis inkompatibilitet, eller i fall då ångerrätt är att anse som förverkad, godkännes ändå i vissa fall återköp. I sådana fall står köparen för samtliga kostnader som uppstår, vanligtvis frakt. I sådana fall innehålles 25% av varuvärdet för att täcka kostnader för hantering av returen. Varor som är speciellt framtagna för enskild kund/applikation tas ej i retur. Det innefattar varor med röd eller gul lagersymbol dvs varor som ej finns på lager. Grön lagersymbol innefattar att varan finns på lager och omfattas av returrätt. På varor som skickas utanför Sverige tillämpas ingen ångerrätt. Elektronikprodukter tas ej i retur då de ej kan kontrolleras helt. Vid retur av en eller flera varor som inte avser garanti eller reklamation debiteras alltid en returfrakt kostnad på minst 99kr.


Efter vi erhållit returnerad vara betalas pengarna tillbaka inom 7 arbetsdagar i normala fall. Var noga med att skicka med order nummer, namn och kontaktinformation för att göra er återbetalning ännu snabbare!

När det gäller transportskador så kontrollera direkt vid mottagandet av leveransen att inga varor saknas eller är skadade. Skulle detta vara fallet, gör en anmälan via mejl ( Info@nbmhydraulic.com ), senast en vecka efter att du hämtat ut paketet. Skador som har uppkommit under transport anmäls direkt till det ombud som har lämnat ut varorna.


Användningsområde
En del av våra produkter är avsedda för tävlingsverksamhet och saknar godkännande för framförande på allmän väg. Vi friskriver oss alla former av skador som kan uppkomma på fordon, person eller annat i samband med montage eller användande, samt eventuell negativ inverkan på fordonets säkerhet, köregenskaper eller garantiomfattning. Är du osäker så tveka inte att fråga oss.

Övrigt
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.